چشم انداز شاخص کل
شاخص کل بورس ایران
شاخص کل بورس تهران در آستانه افت!

اولین سیگنال رشد میان مدت در شاخص کل صادر شد

بورس اوراق بهادار تهران

بورس اوراق بهادار تهران

آنچه گذشت …

در آخرین تحلیلی که از شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ 21 مهرماه 94 ارائه دادیم، به اهمیت محدوده متراکم مقاومتی در 63400 تا 63700 واحد اشاره کردیم و همچنین عنوان شد که هنوز توان گذر از این مقاومت دیده نمیشود.

اما اکنون …

طی معاملات امروز 26 دیماه، حدود سه ماه پس از تحلیل قبلی، بالاخره شاخص کل از محدوده متراکم مقاومتی 63400 تا 63700 گذشت و این موضوع را میتوان اولین نشانه مثبت در میان مدت شاخص کل بورس تهران در نظر گرفت. این در حالی است که شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده هیجان خرید قرار دارد و در حال نزدیک شدن به مقاومت تاریخی خود می باشد. همچنین در نمودار شاخص نیز شاهد نزدیک شدن به مقاومت سقف کانال در 66800 واحد هستیم. این در حالی است که در تایم هفتگی هنوز مکدی مثبت نشده و rsi نیز در حال لمس مقاومت بسیار با اهمیتی است.

نمودار روزانه شاخص کل بورس تهران

نمودار روزانه شاخص کل بورس تهران

بنابرآنچه گفته شد، انتظار معاملات پر حجم و ناتوانی شاخص کل در گذر از 66800 واحد دور از ذهن نیست. گرچه شکست شدن مقاومت 63700 واحد سیگنال رشد بسیار خوبی است، اما در کوتاه مدت بایستی منتظر اصلاح مختصری در شاخص کل باشیم که می تواند فرصت خرید میان مدت را رقم بزند.

خلاصه مطلب: پس از حدود دو سال، بالاخره اولین سیگنال مثبت برای رشد میان مدت شاخص کل صادر شده است، و از این به بعد میتوانیم برای خرید های میان مدتی برنامه ریزی نمائیم. مادامی که شاخص رکوردهای زیر 63400 واحد را تجربه نکند، این تحلیل معتبر است.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *