طلا (اونس) صعودی شد
تحلیل تکنیکال نمودار دلار آمریکا
نمودار دلار آمریکا در برخورد با سقف کانال چه خواهد کرد؟

رشد هیجانی دلار تا کجا؟

تحلیل تکنیکال دلار آمریکا

آنچه گذشت …

از آخرین تحلیلی که بر روی قیمت دلار آمریکا داشتیم، حدود 4 ماه میگذرد، اما در آخرین تحلیل به اهمیت قیمتهای 3250 به عنوان حمایت و 3350 به عنوان مقاومت اشاره کردیم و عنوان شد که شکسته شدن هر کدام از این قیمتها میتواند روند بعدی را شفاف نماید که در طی این مدت شاهد رشد قیمت به بالای 3350 تومان بودیم. با این حال طی تحلیل و بررسی هایی که در جلسات هفتگی بررسی بازار داشتیم، بارها عنوان شد که روند میان مدت قیمت صعودی است و مهمترین مقاومت چند هفته اخیر را 3420 تومان اعلام نمودیم که انتظار رشد هیجانی قیمت را پس از شکست این مقاومت داشتیم.

اما اکنون …

بررسی اهداف نزدیک قیمت دلار

در حال حاضر قیمت دلار با شکستن مقاومت 3420 تومان دست به کار بزرگی زد و خط قله به قله مهمی را شکست که با توجه به تایید RSI این سیگنال رشد در مقایس هفتگی خواهد بود و اهداف نزدیک قیمت در 3550 و 3680 تومان خواهد بود. این در حالی است که با توجه به مثبت بودن مکدی در تایم هفتگی، موجهای صعودی میتواند از شتاب و قدرت مناسبی برخوردار باشد، بطوریکه در بازه زمانی کوتاهی شاهد لمس قیمتهای بیش از 3700 تومان باشیم.

تحلیل تکنیکال دلار آمریکا

نمودار هفتگی دلار آمریکا

 

بررسی اهداف میان مدت قیمت دلار

شاید بد نباشد نیم نگاهی به نمودار تایم ماهانه قیمت دلار هم داشته باشیم. در این نمودار گذر قیمت از محدوده 3600 تومان میتواند تایید شکست مثلث ادامه دهنده باشد که اگر این سیگنال به تایید RSI  و هیستوگرام مکدی برسد، باید منتظر ثبت رکوردهای بیش از 4000 تومان طی ماه های آینده باشیم، به طوریکه هدف اول این مثلث میتواند در 4150 تومان محقق گردد.

تحلیل تکنیکال دلار

نمودار ماهانه دلار آمریکا

 

خلاصه مطلب

بنابرآنچه گفته شد، فاکتورهای صعود قیمت دلار در حال تقویت است و با شکست شدن مقاومت 3420 تومان اولین سیگنال موثر رشد صادر شده است که اهداف کوتاه مدت 3550 و 3680 دارد. این در حالی است که در یک رویکرد میان مدت انتظار رشد قیمت به بیش از 4000 تومان و ثبت رکورد 4150 تومان دور از ذهن نیست.

پی نوشت: مادامی که قیمت به کمتر از 3380 تومان افت نکند، تحلیل فوق معتبر است و تحقق اهداف قیمت مورد انتظار می باشد.


کانال تلگرام موج برتر


 

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

3 دیدگاه

  1. تحلیل قیمت دلار آمریکا بروز شد
    از لینک زیر ببنید
    http://goo.gl/nq5L8l

  2. کمال گفت:

    سلام
    لطفا تحلیل جدیدی از وضعیت قیمت دلار بنویسید.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *