نگرانی نفتی محقق شد
نفت برنت صعود خواهد کرد؟!

نفت برنت صعودی شد

تحلیل تکنیکال نفت برنت

آنچه گذشت …

در تحلیل 13 مردادماه با عنوان “نگرانی نفتی محقق شد” عنوان شد که حمایت روانی 50 دلار نمیتواند مانع افت بیشتر قیمت شود و نزول قیمت را تا محدوده 46 دلار انتظار داشتیم، همچنین اشاره کردیم که اگر این سطح حمایتی هم شکسته شود، انتظار افت تا 39 دلار هم وجود دارد. از طرفی به اهمیت باند حمایتی 46 تا 48 دلار میتواند نوسانات مثبت با اهمیتی رقم بزند. همه این موارد رخ داد ولی قیمت پیش از رسیدن به 39 دلار و در نزدیکی 42 دلار به مسیر رشد بازگشت و رشد قدرتمندی تا محدوده 55 دلار تجربه کرد.

اما اکنون …

رشد چند روز اخیر قیمت توانست از مرز مقاومتهای مهمی عبور کند و در نزدیکی مقاومت 55 دلار آرام گرفته و این در حالی است مقاومت مذکور مورد تایید RSI نیز هست و از آنجا که هنوز مکدی فاز مثبت را تجربه نکرده است، به نظر میرسد این مقاومت جدی سر راه قیمت خواهد بود، بطوری که طی چند روز آینده و حتی تا پایان هفته جاری انتظار شکست این مقاومت را نخواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

نمودار روزانه نفت برنت

در هر صورت هیستوگرام مکدی در تایم روزانه مثبت شده و این نشان میدهد که فعلا قیمت نزولی شدیدی نیز نخواهد داشت، لذا انتظار میرود قیمت نفت برنت تا پایان هفته جاری رنج بماند که حمایت 51.5 و 52 دلار از اهمیت بالایی برخوردار است. بطوریکه اگر این حمایت ها از دست برود، باری دیگر به سمت 48 و 46 دلار حرکت خواهد کرد.

خلاصه مطلب: طی چند روز آینده و تا پایان هفته جاری انتظار بازاری رنج بین 51.5 تا 55 دلار را داریم و شکست هرکدام از این قیمتها میتواند نوسانات تندی را رقم بزند.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *