نفت برنت صعود خواهد کرد؟!
تحلیل قیمت نفت برنت
نفت برنت در آستانه تعیین تکلیف!

الگوی برگشتی در نمودار مس

تحلیل تکنیکال مس

در نمودار هفتگی مس، اولین موضوعی که خودنمائی میکند، تغییر شیب خط روند نزولی قیمت است که همین موضوع طی هفته های گذشته باعث تشدید افت قیمت شد. اما در حال حاضر واگرایی های مشهودی در RSI و مخصوصا MACD دیده میشود که اولین نشانه های تضعیف روند نزولی قیمت در مقیاس هفتگی خواهد بود. این درحالی است که طی چند هفته قبل شاهد شکل گیری الگوی دوقلو هستیم که میتوانند عاملی برای چرخش روند به صعودی باشد. بنابراین برای تایید الگوی مذکور احتیاج به شکست خط گردن در 5400 دلار داریم که در اینصورت هدف کلاسیک دوقلو در محدوده 5900 دلار واقع شده است که در همین محدوده با اولین خط روند نزولی خود نیز درگیر خواهد شد.

لازم به ذکر است که اگر الگوی دوقلو نتواند با شکستن خط گردن تایید بگیرد و از طرفی حمایت مهم 4900 دلار از دست برود، شکل الگو مثلث خواهد شد که ناشنه تداوم روند نزولی خواهد بود. گرچه با توجه به واگرایی اسیلاتورها این احتمال بسیار ضعیف است.

تحلیل قیمت مس

نمودار هفتگی مس

خلاصه مطلب:

بنابرآنچه گفته شد، به نظر میرسد قیمت مس در بازارهای جهانی طی هفته های آینده موفق به شکست مقاومت 5400 دلار گردد و پس از آن هدف کلاسیک 5900 تا 6000 دلار را دنبال نماید. مادامی که قیمت رکوردهای زیر 4900 دلار را ثبت نکند، تحلیل فوق معتبر خواهد بود.

لازم به ذکر است که افزایش قیمت مس میتواند تاثیر مثبتی بر روی سهام شرکت ملی مس (فملی) داشته باشد.

 

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *