رشد هیجانی دلار تا کجا؟
احتمال سقوط قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در انتهای راه صعود! احتمال سقوط ارزش بیت کوین

نمودار دلار آمریکا در برخورد با سقف کانال چه خواهد کرد؟

تحلیل تکنیکال نمودار دلار آمریکا

یکی از بهترین تحلیل‌های سال 95 در موج برتر تحلیل نمودار دلار آمریکا بود که در مرداد ماه تقدیم دوستان گردید. در تحلیل قبلی به سیگنال رشد قیمت دلار اشاره کردیم. برای این سیگنال اهداف 3800 و 4150 تومان تعیین شد. که بدون کوچکترین خطایی هدف اول محقق شد و به نظر می‌رسد در راه رسیدن به هدف دوم هستیم.

در حال حاضر نمودار دلار آمریکا به محدوده حساس سقف کانال صعودی نزدیک شده. لذا بهتر است بررسی و تحلیل مجددی از قیمت دلار داشته باشیم. در این تحلیل تلاش می کنم رفتار بلندمدت و کوتاه مدت دلار را بررسی نمایم.

تحلیل نمودار دلار آمریکا در بلندمدت

در نمودار دلار آمریکا تایم فریم ماهانه سه موضوع مهم دیده می‌شود. هر سه موضوع اشاره به رشد قیمت دلار دارد. در ادامه به این سه مورد اشاره میکنم.

  1. قیمت دلار در حال گذر از باند مقاومتی 3700 تا 3870 تومان است. این موضوع نشانه شکست مقاومتهای تاریخی قیمت است.
  2. هیستوگرام مکدی درحالی مثبت شده که هنوز مکدی لاین مثبت است. لذا این خود سیگنال بسیار قدرتمندی از رشد قیمت در بلندمدت خواهد بود.
  3. گذر اسیلاتور RSI از مقاومت بسیار مهم 67 واحد. علاوه بر این وارد محدوده هیجان خرید نیز شده است.

نمودار دلار آمریکا در تایم ماهانه

تمامی سه مورد فوق سیگنال رشد بلند مدت قیمت دلار را تایید می‌کند. البته ناگفته نماند که هنوز کندل ماهانه باز است و این شرایط تا پایان آذرماه می‌تواند تغییر کند. با این حال بعید است که سیگنال‌های صادر شده از دست برود.

بررسی میان مدت در تایم هفتگی

در نمودار دلار آمریکا تایم فریم هفتگی می‌شود به دو کانال صعودی اشاره کرد. هماهنطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کانالهای مشکی و سبز قابل روئیت است. همچنان که در تحلیل قبلی هم اشاره شد، نمودار دلار آمریکا نتوانسته کف کانال مشکی را لمس کند. این دلیلی است بر شکسته شدن سقف کانال مشکی. یعنی همین جایی که الان نمودار دلار آمریکا با آن برخورد کرده است.

نمودار دلار آمریکا در تایم هفتگی

قیمت دلار درحالی با سقف کانال صعودی مشکی برخورد کرده که RSI از مقاومت مهم 83 واحد گذشته. لذا انتظار می‌رود بزودی قیمت از مقاومت سقف کانال صعودی عبور کند و هدف بعدی را در محدوده سقف کانال سبزرنگ دنبال کند. به نظر می‌رسد نمودار دلار آمریکا در حدود 4100 تا 4150 تومان به سقف کانال سبز برسد. اما برای بررسی دقیق‌تر نمودار دلار آمریکا را در تایم روزانه نیز بررسی خواهیم کرد.

تحلیل کوتاه مدت دلار

در نمودار تایم روزانه علائمی از افت قدرت خریدار دیده می‌شود. بطوریکه می‌توان به موارد زیر در نمودار دلار آمریکا اشاره کرد.

  • مقاومت بسیار مهم و قدرتمند 92 واحد در اسیلاتور RSI که مانعی برای رشد خواهد بود.
  • کاهش ارتفاع هیستوگرام مکدی که خبر از افت پتانسیل خریدار دارد. 

نمودار قیمت دلار در تایم روزانه

با توجه به موارد فوق و توجه به اینکه خط روند صعودی RSI محفوظ مانده است. مادامی که خط روند صعودی در اسیلاتور RSI شکسته نشود، رشد قیمت ادامه خواهد داشت. بنابراین اگر قیمت بتواند رکوردهای کمتر از 3850 تومان را ثبت کند، احتمال افت قیمت تا 3770 تومان تقویت خواهد شد. در غیر اینصورت رشد قیمت با هدف‌های هیجانی 4000 و 4150 تومان ادامه خواهد داشت.

توجه داشته باشید که اگر در نمودار دلار آمریکا علائمی از افت هم دیده شود، کوتاه مدت خواهد بود. لذا همچنان که در بررسی بلند مدت و میان مدت اشاره کردم، اهداف بالاتری برای قیمت دلار متصور هستم. در حال حاضر می‌توان از حدضرر 3750 تومان برای میان مدت استفاده نمود.

خلاصه مطلب

سیگنال رشد قیمت در نمودار دلار آمریکا برای بلندمدت صادر شده. اهداف بالای 4100 تومان دور از ذهن نیست. اما در کوتاه مدت “احتمال” افت مختصری تا حدود 3770 تومان وجود دارد. لذا مادامی که قیمت بالای 3750 تومان نوسان می‌کند هدف بعدی قیمت در 4150 تومان قرار دارد.

در پایان لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که در رویکردی بلندمدت ثبت رکوردهای حدود 4500 و 4700 تومان نیز متصور هستم. بنابراین بهتر از حدضرر میان مدتی 3750 تومان برای مراقبت از پوزیشن خرید استفاده کنید. امیدورام تحلیل‌های قیمت دلار آمریکا مورد توجه شما خوبان قرار بگیرد. شاد و پرسود باشید.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

2 دیدگاه

  1. profal80 گفت:

    تحلیل شما از دلار در واقع به خوبی محقق شده و پس از برخورد دلار با سقف چهار هزار تومان و اصلاح هشتاد تومانی در 3920 تومان ارام گرفته
    البته به اعتقاد بنده در کوتاه مدت رسیدن به سقف کانال صعودی سبز رنگ میسر نمیباشد به نر میرسد نظم حرکتی دلار از سال 92 تا یه حال مهندسی شده باشد و هر بار در محدوده 62 درصد موج قبلی برگشت داشته که این سیکل رفت و برگشت تا به حال سه بار محقق شه و اکنون در حال تکرار برای چهارمین بار میباشد . در اینستاگرام http://www.instagram.com/uosefianali بنده تحلیلی با چارت نزدیک و همراستای نظر حضرتعالی گذاشته ام . تصور میکنم حرکت دلار با اهنگی از پیش تایین شده در راستای حفظ ارزش پول ملی و البته با زمان بندی مشخص جهت تعدیل اثرات تورمی در حرکت میباشد وامید واریم تیم مسیول احتمالی در بانک مرکزی یا دیگر مراجع مرتبط توانایی کنترل را متداوم داشته باشند . از حضرتعالی درخواستی دارم در گذشته تحلیل زیبایی از وضعیت فلز روی داشتید که در جای خود جالب و درخور توجه بود .لذا خواهشم این است مجددا نظرتان را در مورد وضعیت فلزات اساسی در بازار های لندن الومینیوم مس روی و سرب به شکل اجمالی و یا با جزییات محبت بفرمایید . البته بنده مدتی است در حال تجربه تحلیل تکنیکال میباشم ولیکن نظر اساتید و دوستان دیگر را نیز جویا میشوم زیرا فعالیت تولیدی مرتبط با صنعت فلزات غیر اهنی داشته و نیاز مند تصمیم گیری اساسی جهت تامین مواد اولیه مصرفی در بهترین زمان به صورتی بهینه میباشم . با وجود مشکلات گریبان گیر صنعت و مسیر پر چالش فعلی تولید هر گونه خطایی غیر قابل جبران میباشد همانگونه که استحضار دارید فلزات نیز در شرایطی بی ثبات و میانه روندی صعودی قرار داشته و ناپایداری کلیه متغیر های موثر بر این بازار ها را نیز شامل میشود نرخ برابری ریال دلار ” روند صعودی شاخص دلار امریکا و تصمیم اتی فدرال رزرو ” نرخ نفت خام چگونگی اجرای برگزیت نرخ پریمیوم بازارهای فیزیکی فلزات عدم توازن عرضه و تقاضا ورود احنمالی سفته بازان در میانه این روند رکود حاکم بر اقتصاد های بزرگ تولید محور و دیگر متغیر های خرد و کلان شرایط متناقضی را فراهم اورده لذا از همفکری متخصصان سایت وزین موج برتر در حد امکان نهایت تشکر را پیشا پیش دارم .ااگر امکان ارایه تحلیل مستقلی وجود ندارد خواهشمندم با نگاهی حتی کوتاه نظرتان را در مورد تحلیل های موجود در صفحه اینستای بنده در این باره قید کنید http://www.instagram.com/uosefianali ادرس اینستاگرام بنده میباشد
    با تشکر مدیر واحد ذوب و بازیافت کارگاه صنعتی پروفالوم .

    • حسین محمدپور گفت:

      با سلام و عرض ادب
      عذرخواهی بنده را بابت تاخیر در پاسخ به دیدگاه خوب شما بپذیرید.
      از اظهار نظر شما در مورد تحلیل قیمت دلار بسیار متشکرم. گرچه نظر شما بر این استوار است که در کوتاه مدت تحقق هدف سقف کانال سبز مقدور نیست، اما همچنان معتقدم سیر صعودی نرخ دلار ادامه خواهد داشت، بطوری که احتمالا قیمتهای نزدیک به 3800 تومان دیگر خاطره خواهد شد.
      به گمانم روند صعودی دلار برای حداقل 6 تا 9 ماه آینده ادامه دارد. تا جایی که ثبت رکوردهای 4700 تا 4800 تومان هم دور از ذهن نیست. البته دلایل خاصی در ذهن دارم که امیدوارم فرصت کنم و در قالب مقاله ای تحلیلی ارائه نمایم.
      همچنین از توجه حضرتعالی به تحلیل های بنده در خصوص فلزات اساسی سپاسگزارم و تلاش میکنم هر چه سریعتر درخواست شما را در مورد بروز رسانی تحلیل های فلزات اساسی مورد توجه قرار دهم.
      با سپاس از دیدگاه جنابعالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *