تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران
احتمال رشد کوتاه مدت شاخص کل بورس تهران در تحلیل تکنیکال شاخص کل
شاخص کل بورس تهران به چه سمتی می رود؟

سیگنال خرید سهام فولاد صادر شد، تحلیل تکنیکال سهام فولاد مبارکه

سیگنال خرید سهام فولاد

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از سهام بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است. سهام این شرکت با نماد فولاد در بازار بورس تهران ثبت شده است. قیمت سهام فولاد مدت‌ها پشت مقاومت 150 تومان سنگر گرفته بود. درحال حاضر شاهد سیگنال خرید سهام فولاد هستیم. در ادامه این مطلب و با تحلیل تکنیکال سهام فولاد مبارکه اصفهان با ما همراه باشید.

سیگنال خرید سهام فولاد کجاست؟

آنچه در نمودار تایم هفتگی و تعدیل شده سهام فولاد بسیار با اهمیت است، مقاومت 150 تومان می‌باشد. بطوریکه از تیرماه 94 تاکنون موفق به شکست این مقاومت مهم نشده است. این درحالی است که طی دوسال گذشته، حداقل چهار بار برای شکستن این مقاومت تلاش کرده است. اما انتظار می‌رود طی معاملات هفته پیش رو سطح مقاومت مهم 150 تومان شکسته شود.

با توجه به آنچه گفته شد، بهترین سیگنال خرید سهام فولاد در شکست مقاومت مذکور است. این درحالی است که طی معاملات هفته گذشته سیگنال خرید سهام فولاد صادر شده است. گرچه قیمت فعلی سهام فولاد حدود 143 تومان است و هنوز مقاومت 150 تومان شکسته نشده، اما با توجه به سیگنال خرید سهام فولاد، می‌توان برای خرید سهم اقدام نمود. بهتر است در ادامه این مطلب، دلایل آن و اهداف قیمتی را در تحلیل تکنیکال سهام فولاد مبارکه بخوانید.

تحلیل تکنیکال سهام فولاد مبارکه

قیمت سهام فولاد طی 7 ماه گذشته بین دو عدد 135 تا 145 تومان نوسان داشته است. بدیهی است که این بازار رنج طولانی مدت پتانسیل مناسبی در نمودار ذخیره کرده است. بنابراین در نگاه اول عبور قیمت سهام فولاد از 145 تومان به منزله خروج از بازار رنج 7 ماهه خواهد بود. که این خود نوعی سیگنال خرید سهام فولاد محسوب می‌شود.

نمودار قیمت سهام فولاد مبارکه

از طرفی در تحلیل تکنیکال سهام فولاد مبارکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. (موارد زیر در نمودار هفتگی سهام فولاد دیده می‌شود).

  • محفوظ ماندن حمایت اسیلاتور RSI که نشان از ناتوانی قیمت در افت می‌باشد.
  • سطح بسیار مناسب شاخص جریان نقد (MFI) که پتانسیل بسیار خوبی برای رشد دارد.
  • مثبت شدن هیستوگرام مکدی در حالیکه مکدی لاین مثبت است.

با توجه به موارد فوق سیگنال خرید سهام فولاد به تایید اسیلاتور مکدی رسیده است. در نهایت چنانچه RSI موفق به شکست مقاومت 58 واحد شود، سیگنال خرید سهام فولاد تایید نهایی را دریافت خواهد کرد.

بنابرآنچه گفته شد و با توجه به وضعیت مناسب جریان نقدینگی در نمودار سهام فولاد، انتظار تایید نهایی سیگنال خرید سهام فولاد دور از ذهن نیست. درنتیجه انتظار می‌رود طی معاملات هفته آینده (10 تا 15 تیرماه 96) مقاومت دوساله 150 تومان شکسته شود.

اهداف سیگنال خرید سهام فولاد کجاست؟

همچنان که در نمودار هفتگی قیمت سهام فولاد دیده می‌شود، نزدیکترین مقاومت تاریخی در 150 تومان قرار دارد. اما همانطور که گفته شد، انتظار شکست این مقاومت و تایید نهایی سیگنال خرید سهام فولاد وجود دارد. بنابراین در ادامه سیگنال خرید سهام فولاد می‌توان اهداف زیر را دنبال کرد.

  • 1- محدوده مقاومتی 160 تا 163 تومان که تراکم مقاومتی دارد. (این محدوده ممکن است دلیل پولبک به 150 باشد).
  • 2- در حدود 175 تومان با PRZ از ترازهای فیبوناچی روبرو خواهیم شد. (این هدف در میان مدت محتمل است).
  • 3- مقاومت تاریخی مهمی در 188 تا 190 نیز قابل روئیت است. (توقف کوتاهی در این محدوده دور از ذهن نیست).
  • 4- هدف نهایی 200 تا 210 تومان در سقف کانال فرضی است. (عبور از این محدوده کار ساده‌ای نیست).

لازم است یادآوری کنم تحلیل تکنیکال سهام فولاد مبارکه در تایم هفتگی انجام شده است. درنتیجه از نظر زمانی این تحلیل نوعی تحلیل میان مدت است. به این معنی که ممکن است برای تحقق اهداف سوم و چهارم، چند ماه زمان مورد نیاز باشد.

بهترین قیمت خرید و حدضرر کجاست؟

تحلیل تکنیکال سهام فولاد در مقیاس زمانی میان مدت انجام شده است. پس باید حدضرر بر همین اساس تعیین شود. درنتیجه بهترین حدضرر فعلی سهام فولاد در شکست حمایت 130 تومان قرار دارد. اما پس از شکسته شدن 150 تومان، می‌توان حدضرر را به 140 تومان ارتقاء داد.

سیگنال خرید سهام فولاد صادر شده، بنابراین خرید سهام در قیمت‌های فعلی بلامانع است. به نظرم هرچه قیمت خرید به 140 تومان نزدیکتر باشد، خرید موفق‌تری انجام شده است. اما بازه مناسب برای خرید بین 140 تا 147 تومان می‌باشد. که همان حدضرر 130 را درنظر می‌گیریم.

امیدورام تحلیل تکنیکال سهام فولاد مبارکه و سیگنال خرید سهام فولاد مورد استفاده شما قرار بگیرد. برای دنبال کردن تحلیل‌ها و مطالب آموزشی، لطفا کانال تلگرام موج برتر را دنبال کنید.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

3 دیدگاه

  1. LINK_ClTY گفت:

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه
    براتون بشه

  2. ali گفت:

    باسلام.با توجه به اینکه دکوثر دیروز صف خرید بود ار امکان داره تحلیل این سهم رو بروز کنید.با تشکر

    • حسین محمدپور گفت:

      سلام و درود
      تحلیلی که از نماد دکوثر انجام شده است، یک تحلیل بلند مدت و در تایم ماهانه است، لذا همچنان آن تحلیل به قوت خود باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *