شاخص کل بورس در آستانه نوسانات شدید
شاخص کل بورس تهران و ابهامات پیش رو

شاخص کل بورس تهران در مسیر رشد …

آنچه گذشت …
در تحلیل قبلی، به احتمال بروز نوسانات تند و شدید د شاخص کل اشاره کردیم که این اتفاق تقریبا در روزهای پایانی هفته گذشته رقم خورد. همچنین گفته شد که احتمال صعود قیمت نیز بیشتر است ، بطوری که انتظار داشتیم شاخص به سمت 65000 واحد پیشروی نماید که بخشی از این نسیر را طی نمود و به اعداد بالای 64000 واحد رسید.
اما اکنون …
حتما به یاد دارید که در شماره های پیشین بولتن بارها به محدوده حمایتی 63700 واحد اشاره کردیم و چندین بار از این حمایت به عنوان نقطه مناسب برای بازگشت شاخص صحبت کردیم. حال اگر به نمودار هفتگی شاخص نگاهی داشته باشیم، اهمیت این محدوده حمایتی بخوبی به چشم میخورد. بطوری که هم PRZ الگوی هارمونیک AB=CD میباشد و هم میانه چنگال اندورز هست. این در حالی است که در تحلیل های قبلی هم به تضعیف قدرت فروشندگی در تایم هفتگی اشاره داشتیم که این موضوع در هیستوگرام مکدی بخوبی خودنمایی میکند. همچنین در این تایم فریم شاهد افت شدید شاخص جریان نقد (MFI) هستیم که با توجه به گپ منفی که نسبت به RSI دارد، نشانه بسیار خوبی است و میتواند شروعی برای یک رشد نسبتا پایدار باشد.

شاخص کل

در تایم روزانه نیز پنانسیل های رشد تقویت شده بطوری که هم در RSI و هم در MACD شاهد شکل گیری واگرایی مثبت هستیم، بطوری که در RSIسیگنال اولیه رشد صادر شده. لذا با توجه به موارد فوق همچنان انتظار رشد شاخص برای هفته پایانی سال 93 انتظار دور از ذهنی نخواهد بود. بنابراین اگر شاخص بتواند رکوردهای بالای 65000 واحد را ثبت نماید، اولین سیگنال رشد پایدار را صادر خواهد کرد که در این صورت هدف شاخص را میتوان 68500 واحد در نظر گرفت که در یک بازه چند ماهه محقق گردد.

شاخص کل

البته هنوز روند شاخص برای یک رشد بلند مدت نیاز به تقویت علائم خود در تایمهای بالا دارد و این مستلزم صرف زمان خواهد بود.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *