شاخص کل بورس تهران در مسیر رشد …
شاخص بورس تهران و بازاری پایدار

شاخص کل بورس تهران و ابهامات پیش رو

آنچه گذشت …

در تحلیل قبلی، به مقاومت 71400 واحد اشاره داشتیم و از طرفی مقاومت هفتگی RSI را جدی دانستیم و این در حالی بود که انتظار نفوذ به بالای 71400 را داشتیم، اما برای شکست مقاومت RSI دچار تردید و نگرانی بودیم.

اما اکنون …

 در تایم هفتگی، نمودار موفق به نفوذ به بالای 71400 نشد و مقاومت در Rsi محفوظ ماند. لذا این موضوع باعث عمیق تر شدن نزول در نمودار گردید.

در حال حاضر نیز حمایت خط روند شکسته شده در RSI را پیش رو داریم که این بازگشت را میتوان به منزله پولبک RSI در نظر گرفت، و از آنجا که هنوز مکدی در فاز منفی قرار دارد. نمیتوان با اطمینان به این موضوع تاکید کرد. همانطور که در تحلیل قبلی هم اشاره شد، قرار بر این بود که در صورت ناتوانی نمودار در شکست مقاومتهای مذکور، اقدام به کم کردن حجم معاملات نمائیم و منتظر حرکت بعدی بازار بمانیم. لذا برای روشن شدن موضوع بهتر است تایم روزانه را نیز بررسی کنیم.

شاخص کل بورس تهران

در تایم روزانه  بهترین روش برای تعیین حمایتهای سر راه قیمت، بهتر است از ابزار فیبوناچی بهره بگیریم که بر این اساس حمایتها پیش روی قیمت به ترتیب در 67600 – 66400 و 65000 واحد قرار دارد که هر کدام از این حمایتها میتواند باعث بازگشت قیمت به مدار صعود گردد. که با توجه به وضعیت RSI دو سطح 67600 و 65000 واحد حمایتهای با اهمیت تری هستند.

شاخص کل بورس تهران

همچنین با توجه به نزدیک شدن RSI به حمایت  روند شکسته شده، احتمال اینکه نمودار باری دیگر به سمت 70000 و 71400 واحد حمله کند و تلاشی برای شکست این مقاومت به خرج دهد نیز وجود دارد. اما موضوع نگران کننده وضعیت هیستوگرام مکدی است، که در حال منفی شدن است و این نشان از زمانبر شدن اصلاح قیمت دارد.

خلاصه مطلب: اگر طی روزهای ابتدای هفته آتی، هیستوگرام مکدی فاز منفی گرفت، اصلاح قیمت زمانبر خواهد بود، در غیر اینصورت نمودار باری دیگر برای شکست 71400 واحد تلاش خواهد کرد. لذا چنانچه هیستوگرام مکدی فاز منفی گرفت، بهتر باز هم نسبت به کم تر کردن حجم معاملات اقدام نمائیم.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *