نفت برنت صعودی شد
الگوی برگشتی در نمودار مس

نفت برنت صعود خواهد کرد؟!

تحلیل تکنیکال نفت برنت

آنچه گذشت …

در آخرین تحلیلی که از نفت برنت در تاریخ 10 شهریور ماه ارائه شد، عنوان کردیم که مقاومت 55 دلاری از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار داشتیم قیمت در عبور از آن ناتوان بماند و برای شکل گیری بازار رنج با کمی افت در محدوده 46 تا 52 دلار در روندی خنثی قرار بگیرد. که دقیقا مطابق انتظار قیمت به حالت رنج و خنثی درآمد، گرچه مدت زمان رنج ماندن بازار طولانی تر از حد انتظار بود.

اما اکنون …

در این تحلیل به بررسی نمودار قیمت در تایم 4 ساعته خواهیم پرداخت که به خوبی بازار رنج 4 هفته گذشته بین 47 تا 50.5 دلار نشان میدهد. لذا مادامی که قیمت در این محدوده در حال نوسان است، قضاوت در مورد روند پیش روی قیمت بسیار دشوار است. اما علائم خفیفی مبنی بر صعود غریب الوقوع قیمت ظاهر شده است. این موضوع در تایم هفتگی نیز با مثبت شدن هیستوگرام مکدی خودنمائی میکند. اما در تایم 4 ساعته نیز RSI نفوذ مختصری به سقف مقاومتی 4 هفته گذشته داشته و این در حالی است که سطح MFI (شاخص جریان نقدینگی) در سطوح پائین باقی مانده و آمادگی لازم برای جذب نقدینگی دارد. بنابراین به نظر میرسد قیمت قصد شکست مقاومت 50.5 دلاری خود دارد که در این صورت انتظار داریم در مرحله اول به سمت 55 دلار پیش روی نماید.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

نمودار 4 ساعته نفت برنت

بنابرآنچه گفته شد، انتظار داریم پیش از پایان هفته جاری قیمت نفت برنت موفق به شکست مقاومت 50.5 دلار به مقصد اولیه 55 دلار گردد. گرچه سیگنال فعلی خفیف است و خیلی مبنای تصمیم گیری زودهنگام نیست و برای پوزیشن گرفتن باید منتظر شکست مقاومت مذکور بمانیم. در غیر اینصورت قیمت باری دیگر به سمت کف کانال رنج در محدوده 47 دلار بازخواهد گشت.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *