رشد خیره کننده شاخص بالتیک
نفت برنت صعودی شد

نگرانی نفتی محقق شد

تحلیل تکنیکال نفت برنت

نفت برنت مهمترین هدف نزولی خود در 50 دلار را محقق کرد

یادآوری: در تحلیل ۲۶ اردیبهشت ۹۴ تحلیل قیمت نفت برنت را با عنوان نگرانی در قیمت نفت شروع کردیم و در آن تحلیل به این موضوع اشاره شد که اگر قیمت نفت طی چند روز آینده نتواند رکوردهای ۷۱ و ۷۲ دلار را ثبت کند، میتواند با افت زیادی روبرو شود و اهداف زیر ۴۶ دلار را نیز متصور بودیم.

مقاومت 55 دلار نفت زودتر از انتظار موثر واقع شد

در تحلیل قبل مورخ 24 تیر اشاره کردیم که رشد کوتاه مدت قیمت نفت به سمت 55 دلار میتواند موقت باشد و قیمت ، قبل از لمس این مقاومت میتواند افت شدیدی را تجربه کند و به سمت 51 و 50 دلار حرکت کند. که طی دو هفته قبل با افت سریع به این هدف رسید.

احتمالا حمایت 50 دلار نفت برنت هم کمکی نخواهد کرد

همچنان که انتظار میرفت نفت برنت به قیمت 50 دلار هم رسید، اما این در حالی است که این محدوده حمایتی مورد تایید RSI نیست، بطوری که هنوز RSI برای رسیدن به حمایتهای مهم خود راه زیادی در پیش دارد. لذا به نظر حمایت روانی 50 دلار هم نتواند مانع افت قیمت نفت برنت شود و احتمالا افت قیمت تا محدوده های 48 و 46 دلار نیز ادامه خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

نمودار روزانه نفت برنت

اما با توجه به حمایت مهم قیمتی در باند حمایتی 46 تا 48 دلار، آرام گرفتن افت قیمت نفت برنت دور از ذهن نخواهد بود و حتی ممکن است نوسانات مثبت با اهمیتی نیز رقم بخورد. این در حالی است که در تایم فریمهای بالاتر هنوز شرایط تداوم افت قیمت وجود دارد و اگر به هر دلیلی باند حمایتی مذکور موفق به بازگشت قیمت نشود، احتمال یک حرکت شارپ تا محدوده 39 دلار نیز وجود دارد.

در هر صورت همچنان که در چند ماه گذشته بارها اشاره کردیم، بهتر است از خرید سهم هایی که وابستگی به قیمت نفت دارند، دوری کنیم، مخصوصا که همچنان سایه ابهامات داخلی بر سر این صنعت سنگینی می کند.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *