تحلیل جامع شاخص کل بورس تهران
بورس اوراق بهادار تهران
اولین سیگنال رشد میان مدت در شاخص کل صادر شد

چشم انداز شاخص کل

تحلیل تکنیکال شاخص کل

آنچه گذشت …

در تحلیل قبلی مورخ 21 شهریور از شاخص کل ارائه شد، درحالی که مقدار شاخص بالای 63000 واحد بود، تاکید بسیاری بر نبود دلایل کافی برای بازگشت بازار داشتیم و عنوان شد که حتی حمایت با اهمیت 63 هزار واحدی نیز ممکن است مانع افت بیشتر شاخص نشود. که در طی یکماه گذشته شاهد افت شاخص کل تا حدود 61000 واحد بودیم. حال با علم بر اینکه حمایت از دست رفته قبلی میتواند مقاومتی مهم برای شاخص باشد، تحلیل امروز را دنبال خواهیم کرد.

اما اکنون …

شاخص کل پش از بازگشت از محدوده 61 هزار واحد، به سمت مقاومت 63400 تا 63700 واحد در حال پیشروی است. این در حالی است که RSI موفق شده از مقاومتهای مهمی عبور کند. همچنین شاخص جریان نقدینگی (MFI) هنوز به موقعیت بحرانی نرسیده است. لذا در حال حاضر به نظر میرسد ثبت رکوردهای 63400 تا 63700 واحد ممکن خواهد بود. اما با توجه به اینکه مکدی هنوز در فاز منفی قرار دارد، گذر از باند مقاومتی مذکور کمی دشوار به نظر میرسد.

با توجه به موارد فوق و همچنین گریزی به تحلیل جامع قبلی، مهمترین موضوع نگران کننده ای که برای شاخص کل میتوان در نظر داشت، اینست که در شکست مقاومت 63700 واحد ناکام بماند. چراکه در مقایس ماهانه میتواند پولبک RSI را تکمیل نماید و شرایط را برای افت مجدد شاخص فراهم آورد. بنابراین مادامی که مقاومت 63700 واحد شکسته نشود، در رویکرد بلند مدت شاخص فاکتورهای نزول همچنان باقی خواهد ماند.

تحلیل تکنیکال شاخص

نمودار روزانه شاخص کل

خلاصه مطلب: درهر صورت با توجه به شرایط موجود، حساسترین وضعیت شاخص کل در باند مقاومتی 63400 تا 63700 واحد میباشد، که ناکامی در شکست این مقاومت میتواند نگران کننده باشد. اما در صورت شکست این محدوده مقاومتی اولین نشانه های صعود پایدار را دریافت خواهیم کرد و پس از آن مقاومت 64700 واحد نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *