گارد صعودی در قیمت دلار
طلا در محدوده حمایتی بسیار مهم

احتمال رشد قیمت طلا در میان مدت

تحلیل تکنیکال طلا – اونس

آنچه گذشت …  در تحلیل قبلی به اهمیت باند حمایتی 1177 و 1180 اشاره شد و عنوان کردیم که نحوه بخورد قیمت با این حمایت بسیار با اهمیت است، بطوری که از دست رفتن این حمایت میتواند افت قیمت تا 1170 و 1160 رقم بزند و در صورت ناکامی در شکست این محدوده توان رشد به محدوده 1200 را پیدا خواهد کرد. لذا در هفته گذشته علی الرغم اینکه قیمت چندین بار برای شکست این باند حمایتی تلاش کرد، در نهایت ناکام ماند و در مسیر رشد قرار گرفت و در محدوده 1200 دلار ه کار خود پایان داد.

اما اکنون …  قیمت در محدوده 1200 تا 1210 دلار مقاومتهای سختی را تجربه میکند، لذا به نظر میرسد با کمی افت تا حدود 1195 و نهایتا 1190 دلار توان رشد مجدد در قیمت طلا تقویت خواهد شد، بطوری که امکان عبور از این مقاومتها و حرکت به سمت 1125 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال طلا

نمودار روزانه قیمت طلا – اونس

لازم به ذکر است که در صورت شکست مقاومت 1225دلار مسیر رشد اونس تقویت میشود، بطوری که روند میان مدت طلا نیز صعودی خواهد شد و حتی دستیابی به رکوردهای بالای 1300 دلار در رویکردی میان مدت دور از ذهن نیست. بنابراین افرادی که قصد خرید با رویکردهای میان مدت و بلند مدت دارند، میتوانند در هفته آینده منتظر واکنشهای قیمت باشند.

تحلیل حاضر مادامی که قیمت رکوردهای زیر 1185 دلار را ثبت نکند معتبر خواهد بود.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

2 دیدگاه

  1. مجید گفت:

    سلام استاد با توجه به نمودار طلای جهانی و دلار داخلی و امکان توافق 1+5 (کاهش قیمت دلار) روند حرکتی طلای داخلی رو چی پیش بینی میکنید؟؟
    و کف طلای داخلی را در ((کوتاه مدت)) چه می دانید؟
    تشکر میکنم از سرور عزیزم آقای محمد پور عزیز

    • سیدحسین محمدپور گفت:

      بازار طلا در هفته گذشته به صورت ناپایدار در آمد و فعلا بهتر است از معامله روی طلا خودداری کنید. تحلیل های بعدی ما را در مورد سکه و طلا دنبال کنید.
      پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *