طلا و حمایتهای حساس
طلا پس از تحقق هدف

تحلیل تکنیکال سکه امامی

در بررسی قبلی سکه امامی احتمال افت قیمت سکه به زیر 900 هزار تومان با اهداف 880 و 850 را تقویت شده دیدیم و همچنین اشاره شد که افت قیمت به زیر 900 هزار تومان راه رشد را با چالش جدی روبرو کرد.

اما اکنون: همانطور که انتظار داشتیم، قیمت رکوردهای 880 را بطور هیجانی محقق کرد و حتی تا 860 نیز افت را تجربه کرد و این در حالی بود که منتظر هدف 850 نیز بودیم. اما نهایتا از 860 برگشت و رشد قیمت تا 900 هزار تومان را تجربه کرد.

تحلیل تکنیکال سکه امامی

نمودار قیمت سکه امامی

به نظر میرسد رشد اخیر قیمت پولبک به حمایت مهم شکسته شده در 900 هزار تومان باشد، این در حالی است که مقاومت 900 مورد تایید RSI نیز میباشد. لذا مادامی که قیمت نتواند حمایت از دست رفته 900 را پی بگیرد، میتوان انتظار افت مجدد قیمت و تحقق هدف 850 را داشت.

با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه نیز هستیم، به نظر میرسد اگر قیمت تا پایان ماه زیر 880 باشد، سیگنال افت بیشتر قیمت در تایم ماهانه نیز صادر شود، لذا در اینصورت میتوانیم روند بلند مدت سکه را نزولی بدانیم، بطوری که در رویکردی میان مدت احتمال افت قیمت تا حدود 750 نیز وجود دارد.

خلاصه مطلب اینکه اگر قیمت نتواند رکوردهای بالای 900 را ثبت کند و مهمتر از آن اینکه اگر تا پایان ماه به زیر 880 برود و تثبیت شود، احتمال افت میان مدت قیمت تا 750 نیز وجود دارد.

 

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

1 دیدگاه

  1. رامین گفت:

    با سلام . لطفاً تاریخ تحلیل را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *