شاخص کل و مقاومتهای پیش رو
چشم انداز شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس تهران و مقاومتهای سر راه

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی، عبور از مقاومت 63000 را سیگنال اولیه رشد در نظر گرفتم و برای تدام رشد شاخص تا مقاومتهای 65300 و 65500 واحد عبور از مقاومت 63700 را ضروری دانستیم. لذا در هفته ای که گذشت این اتافقات رخ داد و مقدار شاخص در نزدکی مقاومتهای مذکور به کار خود خاتمه داد.

اما اکنون …  مقدار شاخص کل بورس تهران در حالی به مقاومتهای 65300 تا 65500 واحد نزدیک میشود که RSI این مقاومتها را به رسمیت میشناسد، لذا نوسنات منفی در این محدوده دور از انتظار نیست، اما آنچه مهم به نظر میرسد، افزایش حجم معاملات است و این در حالی است که علی الزغم افزایش حجم معاملات مقدار شاخص نقدینگی رشد بالایی نداشته است و این نشانه خوبی برای تدام رشد میتواند باشد. اما هنوز مکدی لاین فاز مثبت را تجربه نکرده است، لذا همچنان مقاومتهای مذکور جدی هستند.

94-04-04- Shakhes kol D

بنابراین با توجه به موارد گفته شده، میتوان همزمان با لمس مقاومتهای 65300 و 65500 انتظار نوسانات منفی برای شاخص داشته باشیم، اما مادامی حمایت 63700 را از دست ندهد میتوانیم به رشد شاخص امید داشته باشیم که در اینصورت احتمال عبور شاخص از مقاومتهای مذکور نیز وجود خواهد داشت. لذا در صورتیکه شاخص به زیر 63700 واحد نرود، تدام رشد تا حدود 68 هزار واحد نیز وجود دارد. گرچه هنوز نمیتوان با اطمینان بالایی از این موضوع سخن گفت، در واقع برای اطمینان بایستی اولین برکوت صعودی ثبت گردد، لذا افت مختصری در شاخص قطعا میتواندباعث تقویت احتمال رشد پایدارتر باشد.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *