نگاهی به شاخص کل
اما و اگرهای شاخص کل بورس تهران

شاخص کل پشت مقاومت 67400 واحد سنگر گرفت

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

حمایت 67400 واحد شاخص از دست رفت و با چالش صعود روبرو شد

در تحلیل قبلی مورخ 29 تیر به حمایت بسیار با اهمیت 67400 واحد اشاره کردیم و عنوان شده که با اما و اگرهایی همراه است، لذا در پایان تحلیل مذکور گفتیم به هر دلیلی شاخص کل به زیر این حمایت برود، رشد مجدد با چالش روبرو خواهد شد و بازگشت به بالای این حمایت نیازمند صرف زمان خواهد بود. لذا همچنان که شاهد هستیم، طی 10 روز گذشته همچنان شاخص موفق به پس گرفتن این حمایت نشد.

حمایت 66300 واحد شاخص بورس در کوتاه مدت نقش آفرین است

شاخص کل پس از آنکه حمایت سقف کانال نزولی را از دست داد، تا 66300 واحد افت را تجربه کرد و باری دیگر برای لمس حمایت از دست رفته تلاش نمود که نتیجه آن ناکامی شاخص بود. لذا در نگاهی نزدیک به شاخص کل، حمایت 66300 واحد نقش تعیین کننده ای دارد و چنانچه از دست برود، احتمال افت شاخص تا حدود 65300 نیز وجود دارد. بنابراین دو سطح مهم کوتاه مدت در شاخص کل در 67400 به عنوان مقاومت و 66300 به عنوان حمایت وجود دارد، که شکست هر کدام مسیر بعدی را شفاف تر خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال شاخص

نمودار روزانه شاخص کل بورس تهران

همچنان که در تحلیل قبلی هم اشاره شد، هنوز مکدی تایم هفتگی فاز مثبت به خود نگرفته و این میتواند فاکتورهای رشد کوتاه مدت شاخص را تحت تاثیر قرار دهد. در هر صورت وضعیت فعلی کاملا نامعلوم و بلاتکلیف است و برای ادامه مسیر شکست یکی از دو سطح مهم تعیین کننده خواهد بود. لذا لازم به ذکر است که اگر مقاومت 67400 شکسته شود، میتوان موج قدرتمندی را با هدف اولیه 71500 واحد به نظاره نشست. بنابراین وضعیت فعلی را حتما دنبال خواهیم کرد و همزمان با شکست مقاومت 67400 واحد میتوان با حجم بالایی وارد معامله خرید شد.

پی نوشت: شاخص کل بیانگر وضعیت کلی بازار است و قطعا سهام زیادی خلاف حرکت شاخص کل نوسان خواهند داشت.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *