چشم انداز شاخص کل بورس تهران
نگاهی به شاخص کل

عبور از مقاومتهای شاخص


تحلیل مقاومتهای شاخص بورس تهران

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی، اهمیت بسیاری برای معاملات روزهای ابتدای هفته گذشته قائل بودیم، بطوری عبور از مقاومتهای شاخص در 65300 و 65500 را برای تداوم رشد شاخص مهم میدانستیم و عنوان شده که گذر از این مقاومتهای شاخص هدف 68 هزار واحد را ترسیم خواهد کرد، که در ابتدای هفته گذشته باند مقاومتی مذکور شکست و شاخص کل در مسیر رشد به نزدیکی 67 هزار واحد رسید.

اما اکنون …  در نمودار هفتگی شاخص مقاومتی بسیار مهمی در 67800 واحد دیده میشود که این مقاومت مورد تایید RSI نیز هست. این در حالی است که الگوی سر و شانه معکوسی در Rsi  دیده میشود که شکست این مقاومت این الکو را نیز تایید خواهد کرد. بنابراین با توجه به وضعیت تایم هفتگی، مقاومت 67800 واحد از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتیکه شکسته شود، سیگنال میان مدتی را صادر خواهد کرد که هدف اولیه 70500 تا 71500 دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص

نمودار هفتگی شاخص کل

اما در نمودار تایم روزانه شاهد عبور RSI از مرز 70 هستیم که این میتواند باعث ایجاد هیجان خرید در بازار گردد. لذا مادامی که مقدار RSI به پشت حمایتهای خود باز نگردد، تداوم صعود را انتظار داریم. گرچه چون مکدی لاین تایم هفتگی هنوز مثبت نشده و این میتواند توان صعود شاخص را با چالش همراه کند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

نمودار روزانه شاخص کل

خلاصه مطلب: مادامی که مقدار شاخص به کمتر از 65300 واحد نرسیده، تداوم صعود تا 67800 واحد مورد انتظار است که عبور از این محدوده راه صعود تا مقاومتهای شاخص در 70500 و 71500 واحد را هموار خواهد کرد. بنابراین میتوان از حمایت 65300 واحد به عنوان حدضرر در شاخص کل اشاره کرد.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *