احتمال رشد نفت برنت تا 71 دلار
مروری بر قیمت فلزات اساسی

فلزات اساسی در بازارهای جهانی

مس:

در بررسی قبلی (دو هفته پیش) اشاره شد که قیمت 5900 دلاری مهم است و اگر شکسته شود به سیگنال افت خواهد بود، در غیر اینصورت برای شکست 6230 دلار تلاش کرد. لذا در طی دو هفته گذشته ضمن محفوظ ماندن حمایت مذکور قیمت در سیر رشد قرار گرفت و با شکست مقاومت 6230$ سیگنال برکوتی با هدف کلاسیک 6500 دلار صادر کرد و انتظار داریم طی معاملات هفته های آتی قیمت بتواند تا هدف کلاسیک خود پیش روی کند.

سرب:

در حالی که قیمت سرب نیز همچون سایر فلزات اساسی با رشد بالایی در دو هفته گذشته روبرو شده، مقاومت 2150 دلار مانع رشد بیشتر قیمت شد و در نهایت قیمت را وارد فاز اصلاحی کرد. لذا به نظر میرسد قیمت به سمت 2000$ پولبک بزند و در نهایت شاهد بازاری رنج بین 2000 تا 2150 دلار باشیم.

روی:

قیمت دوهفته قبل در محدوده 2000 دلار حمایت شد و در مسیر رشد قرار گرفت، بطوری که رشد قیمتی بسیار محکم ی را تا 2400 دلار تجربه کرد. اکنون در حالی در نزدیکی 2400 دلار در نوسان است که این قیمت مقاومت بسیار مهمی است و از طرفی علائم خفیفی از کاهش قدرت خریدار به چشم میخورد، لذا به نظر میرسد قیمت پس از رشدی قدرتمند نیاز به استراحت دارد و احتمالا بازاری رنج را در دستور کار خود خواهد داشت. گرچه اگر مقاومت 2400$ شکسته شود احتمال رشد تا 2520$ نیز تقویت خواهد شد.

نتیجه:

در طی دو هفته گذشته چندین بار به توجه کردن به گروه فلزات اساسی اشاره داشتیم و عنوان شد که به واسطه افزایش نرخ در بازارهای جهانی بزودی مورد توجه قرار می گیرند. (همچنان توجه ما به این گروه ادامه دارد)

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *