تحلیل تکنیکال نمودار دلار آمریکا
نمودار دلار آمریکا در برخورد با سقف کانال چه خواهد کرد؟

قیمت بیت کوین در انتهای راه صعود! احتمال سقوط ارزش بیت کوین

احتمال سقوط قیمت بیت کوین

تاکنون هیچ مطلبی درباره بیت کوین از طرف نگارنده این تحلیل منتشر نشده است. از طرفی به خوبی آگاه هستم که در شرایط فعلی صحبت کردن از افت قیمت بیت کوین شبیه دیوانگی است. درحالیکه تقریبا تمامی نظرسنجی‌ها از احتمال رشد بسیار زیاد ارزش بیت کوین (Bitcoin) خبر دارند. اما ترجیح دادم آنچه در نمودار این ارز دیجیتال توجهم را جلب کرده است، مطلبی بنویسم.

به خوبی می‌دانم، پس از نگارش این تحلیل قضاوت خواهم شد. بسته به اینکه شما بیت کوین خریده باشید و یا نخریده باشید، قضاوت شما متفاوت خواهد بود. اما اجازه دهید این تحلیل هم یکی از هزاران تحلیلی باشد که درباره بیت کوین وجود دارد و شما بدون توجه به محتوای آن، بخوانید و گذر کنید.

اهمیت شناسایی پایان رشد قیمت بیت کوین

هر موج صعودی و یا نزولی، پایانی دارد. اما اگر آن موج حرکت بزرگی را طی کرده باشد، بدون شک حرکت معکوس پس از آن نیز بزرگ خواهد بود. درنتیجه با توجه به رشد خیره کننده قیمت بیت کوین، بدیهی است که هرکجا رشد آن خاتمه یابد، می‌تواند سرآغاز ریزشی بزرگ هم باشد.

با این مقدمه کاملا واضح است که شناسایی پایان یک موج بزرگ حداقل برای افرادی که تازه قصد خرید دارند، اهمیت خواهد داشت. بنابراین در این تحلیل قصد دارم، نقطه پایانی این موج خروشان را تا حد امکان شناسائی نمایم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بر اساس آنچه در نمودار بیت کوین دیده می‌شود، به نظر می‌رسد قیمت‌های حدود 20 هزار دلار می‌تواند پایانی بر صعود خروشان قیمت بیت کوین باشد. از طرفی این قیمت یک مقاومت روانی با اهمیت هست و از طرفی دیگر به لحاظ تکنیکالی مقاومت قله به قله محسوب می‌شود.

در حال حاضر قیمت بیت کوین حدود 18300 دلار می‌باشد. و در چند روز گذشته یکبار به مقاومت 20 هزار دلار حمله‌ای ناکام را تجربه کرده است. لذا به احتمال زیاد عبور از 20 هزار دلار ساده نخواهد بود، بطوریکه حتی اگر قصد عبور از این مقاومت را داشته باشد، برای شکست آن نیاز به انرژی زیادی دارد. درنتیجه افت محسوسی در قیمت “شاید” بتواند انرژی لازم برای عبور از این مقاومت مهم را تامین نماید.

نمودار قیمت بیت کوین

سیگنال فروش: با توجه به آنچه گفته شد، اولین سیگنال فروش در قیمت بیت کوین همزمان با شکسته شدن حمایت 18 هزار دلار رخ خواهد داد. لذا با توجه به کانالی که اخیرا در قیمت بیت کوین شکل گرفته است، حمایت بعدی در 16600 دلار واقع شده است. لذا اگر قیمت بیت کوین به کمتر از 16500 دلار کاهش یابد، دومین سیگنال فروش این ارز دیجیتال صادر خواهد شد.

اهداف ریزشی قیمت بیت کوین به ترتیب 13500 و 12000 و پس از آن حدود 9000 دلار خواهد بود. بطوریکه حتی افت بیش از اینها نیز مورد انتظار نگارنده است.

آیا قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار عبور خواهد کرد؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوسانات آتی قیمت بیت کوین دارد. بطوریکه اگر قیمت به کمتر از 10 هزار دلار افت نماید، به نظر بنده سقف 20 هزار دلار بسیار جدی خواهد شد. در حدی که انتظار می‌رود در دو سال آینده شاهد تکرار این قیمت (20 هزار دلار) در قیمت بیت کوین نباشیم.

اما اگر افت قیمت تا حدود 12 هزار دلار رقم بخورد، احتمال حمله مجدد بیت کوین به 20 هزار دلار و حتی نفوذ به آن محتمل خواهد بود. در هرصورت برای اینکه بتوانیم درباره عبور قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار قضاوتی داشته باشیم، لازم است که نوسانات بعدی این ارز دیجیتال را دنبال کنیم.

خلاصه مطلب

به گمانم سقف قیمتی حدود 20 هزار دلار برای قیمت بیت کوین (Bitcoin) درحال شکل گیری است. بطوریکه تا چند ماه آینده احتمال افت قیمت بسیار زیاد است. گرچه هدف این ریزش احتمالی حوالی 12 هزار دلار است، اما احتمال افت به کمتر از 10 هزار دلار دور از ذهن نیست.

پی نوشت:

مجددا تاکید میکنم که این فقط یک تحلیل و تصور از دید نگارنده است. می‌دانم با تحلیل‌ها و نظرسنجی‌های موجود فاصله زیادی دارد. اما علی‌الرغم اینکه احتمالا متهم به ساز ناکوک خواهم شد، تصمیم گرفتم این تحلیل را منتشر نمایم. دوستانی که در کارگاه هفتگی تحلیل بازارهای مالی شرکت می‌کنند، بخوبی مطلع هستند که چقدر با خودم کلنجار رفتم تا این تحلیل را منتشر نمایم.

درهرصورت با توجه به “اصل عدم قطعیت در بازارهای مالی” احتمال اشتباه بودن تحلیل مذکور وجود دارد. لذا شما بر اساس تحلیل‌ها و برداشت‌های خودتان نسبت به قیمت بیت کوین اقدام نمائید. گرچه بنده به آنچه نوشتم معتقد هستم.

در پایان تمایل دارم نظرات شما خواننده گرامی را نسبت به این تحلیل بدانم. در انتهای همین صفحه می‌توانید نظرات خود را بنویسید. از توجه شما متشکرم.

تحلیلهای روزانه ما را در کانال تلگرامی موج برتر دنبال کنید. (کانال تحلیلی موج برتر)

حسین محمدپور – مدرس و تحلیلگر بورس و بازارهای مالی – 28 آذر 96

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

8 دیدگاه

  1. جفت ارز گفت:

    بسیار عالی

  2. امین علی زاده گفت:

    با سلام
    واقعا جا داره بابت این تحلیل زیبا از نگارنده تشکر کنیم. در این مدت دو ماه اخیر که تب بیت کوین حسابی گرفته بود و همه جا پر از اخبار و تحلیل های مثبت بود و حتی تحلیل گران برجسته که به قولی استخون خورد کردن و کارشناس رادیو هستن هم نظرشون در مورد بیت کوین بسیار مثبت بود و ریزش اون رو دور از انتظار می دونستن نوشتن چنین تحلیلی یا به عبارت دیگه داشتن همچنین دیدگاهی به این پدیده جسارت خاص خودش رو میخواد و افت قیمت این چند روز اخیر نشون داد که سیستم تحلیلی نگارنده محترم بسیار کارمد و به موقع و دارای کمترین خطا می باشد.
    اما لذت بخش ترین قسمت کار اینجاست که افتخار شاگردی ایشون رو داشته باشی.

    با آرزوی بهترین ها برای جناب محمد پور عزیز

  3. Karimi گفت:

    با سلام و درود فراوان
    مثل همیشه بسیار عالی، هر چند که طبق گفته‌ی شما، جناب آقای محمدپور هر تحلیلی میتواند درصدی از عدم وقوع داشته باشد ولی زمانی که بر پایه تجربه‌ی سالیان و اصول درست علم تحلیل ارائه شود بسیار ارزشمند است که بتواند به این دقت نقطه‌ی برگشت و اصلاح را تعیین کند. اینکه بیت کوین تا کجا سقوط خواهد کرد به نظر من از درجه‌ی اهمیت کمتری برخودار است نسبت به این استحکام در اظهار نظر. آن هم در شرایط روزهای رونق بازار بیت‌کوین و افزایش بی سابقه‌ی طرفداران…
    به هر حال امیدواریم همه‌‌ی دوستان در سود باشند.
    سربلند و پیروز باشید.

    • حسین محمدپور گفت:

      سلام و درود
      حق با شماست، چنانچه پایان یک موج قدرتمند به درستی شناسایی شود، حداقل مزیت آن اینست که برای خرید در قیمت های حداکثری اقدام نخواهیم کرد. درنتیجه همانطور که اشاره فرمودید، نتیجه تحلیل که تا چه مقدار سقوط قیمت بیت کوین رقم خواهد خورد، در اولویت کمتری قرار دارد.
      از اظهار نظر شما سپاسگزارم.

  4. armaghani گفت:

    سلام کاملا موافق هستم بالاخره یک جا اصلاح لازم هست که بنظر با شکستن ار اس ای الان زمانش رسیده البته چو چه تایم فریمی تحلیل انجام شده

  5. کمال گفت:

    سلام بر مهندس محمدپور گرامی
    با تمام احترامی که برای شما و تحلیلهای درجه یک شما قائل هستم، به گمانم در مورد بیت کوین کم لطفی دارید. راستش از تحلیل شما درباره توقف صعود قیمت بیت کوین متعجب شدم. چراکه تحلیلگران و صاحب نظران زیادی بر خلاف نظر شما ، مدعی ادامه رشد قیمت هستند.
    اما همانطور که گفتید، این هم تحلیل شماست، اما من نظرم با شما مخالف است و به نظرم نه تنها قیمت به ۱۲ هزار دلار نمیرسد، بلکه تا شب عید به ۴۰ هزار دلار خواهد رسید.
    با احترام، فقط نظرم را گفتم.

    • حسین محمدپور گفت:

      سلام و درود
      همانطور که در متن تحلیل بیان شده، این تنها نظر تحلیلی بنده است، که البته امکان خطا دارد. اما پس از نگارش این تحلیل، دلایل افت قیمت بیت کوین درحال تقویت است. بطوریکه تا کنون بیش از 2000 هزار. دلار ریزش داشته.
      انگار زمان همسو با تحلیل فوق پیش رفته است.

    • محمود شریعت گفت:

      خب الحمدلله این تحلیل نه تنها به وقوع پیوست بلکه قدرت تحلیل تکنیکال را به رخ کشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *