مروری بر فلزات اساسی
بررسی قیمت نفت برنت

مروری بر تحلیل قیمت فلزات اساسی

فلزات اساسی

بررسی قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی

در این تحلیل و بررسی قصد داریم با بررسی قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی، اشاره ای داشته باشیم به سهام مرتبط با این گروه (فلزات اساسی) در بازار سهام ایران.

مس: همچنان که در بررسی قبلی انتظار داشتیم، قیمت پس از لمس 5750$ به سوی مقاومت مهم 6000$ بازگشت. گرچه هنوز قیمت در 5860 دلار قرار دارد، ولی انتظار میرود برای شکست 6000 دلار تلاش نماید. بطوری که حتی عبور قیمت از این محدوده نیز دور از انتظار نیست و بنابراین در صورت شکست این مقاومت هدف بعدی قیمت را 6170 دلار میدانیم. مس از فلزات اساسی مهمی است که قیمت آن بر روی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) تاثیر گذار است.

سرب: مطابق بررسی قبلی برای قیمت بازاری رنج و کم رمق را انتظار داشتیم که در هفته گذشته نوسانات قیمت سرب در حدود 5 دلار بود و تقریبا هیچ تغییر نسبت به هفته گذشته نداشته است. در حالی که قیمت توانسته رکوردهای بالای 1800 دلار را ثبت کند، و کمی فاکتورهای رشد تقویت شده، اما همچنان برای صعودی شدن قیمت باید به دیده ترید نگاه کرد، لذا اگر قیمت نتواند رکوردهای بالای 1845$ را ثبت کند، انتظار داریم باری دیگر در مسیر افت قرار گیرد و به کمتر از 1800 دلار برسد. قیمت سرب نیز بر قیمت سهام تولید کنندگان فلزات اساسی در بازار سهام نیز موثر است که فسرب و کروی میتواند از تغییرات قیمت فلزات در بازار سهام ایران تاثیر بگیرد.

روی: در بررسی قبلی ضمن تاکید بر قدرت نزول قیمت به باند حمایتی 2000 تا 2015$ اشاره شد. لذا قیمت نیز هفته آرام و کم نوسانی را در همین باند حمایتی سپری کرد، اما همچنان که قبلا هم اشاره شده، انتظار می رود، قیمت پس از شکست حمایت با اهمیت 2000 دلار روانه هدف کلاسیک 1940 دلار شود. از سهام دسته فلزات اساسی مرتبط با روی میتوان به سهام کروی، فاسمین، فرآور و کبافق اشاره کرد.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *