فلزات اساسی در بازارهای جهانی
نگرانی در قیمت نفت برنت …!

مروری بر قیمت فلزات اساسی

مس:

در بررسی قبلی به هدف کلاسیک 6500 دلار برای قیمت مس اشاره شد که طی هفته گذشته قیمت ضمن چندین بار تلاش برای تحقق این هدف تا 6442 دلار رشد کرد. در حال حاضر علائی مبنی بر افت قدرت خریدار در نمودار ظاهر شده، بنابراین به نظر میرسد قیمت مس در هفته پیش رو نوسانات منفی را تجربه کند، که میتواند هدف اولیه 6220 دلار را دنبال کند. لازم به تاکید است قیمت 6500 دلار مقاومت بسیار با اهمیتی برای قیمت مس می باشد.

سرب:

مطابق انتظار قیمت سرب به مرز 2000 دلار رسید و در هفته پیش رو بایستی با این حمایت تعیین تکلیف کند. لذا در صورت بازگشت قیمت به مسیر رشد، میتوانیم انتظار رشد قیمت تا 2100 و 2150 دلار را داشته باشیم. لازم به ذکر است که اگر حمایت 2000 دلار از دست برود، راه افت با هدف 1970 دلار تقویت خواهد شد.

روی:

در بررسی هفته قبل به احتمال ناتوانی قیمت در عبور از مقاومت 2400 دلاری اشاره شد و انتظار میرفت قیمت در مسیر افت قرار گیرد که تا 2330 دلار افت را تجربه کرد. این در حالی است که این قیمت حمایت با اهمیتی است. بطوری که اگر شکسته شود، احتمال افت قیمت تا 2250 و 2180 دلار  تقویت خواهد شد. لذا در حالی که شرایط برای رشد بیشتر و شکست مقاومت 2400 تضعیف شده، احتمال قویتر افت قیمت تا هدف های مذکور است. در غیر اینصورت و نگاهی خوشبینانه میتوانیم انتظار بازاری رنج برای قیمت داشته باشیم.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *