نفت برنت کانالیزه شد!!
گریزی به شاخص بالتیک و صنعت سنگ آهن

نفت برنت حمایت 62 دلار را حفظ کرد

تحلیل تکنیکال نفت برنت

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی باری دیگر به حمایت 62$ تاکید شد و گفتیم که برای صعودی شدن قیمت، شکست مقاومتهای 66 و 67 دلار مورد توجه است. که در هفته گذشته قیمت بارها برای عبور از مقاومتهای مذکور تلاش کرد که در نهایت ناکام ماند و به سمت 62 دلار بازگشت.

اما اکنون … قیمت همچنان به کانال نزولی کوتاه مدت خود پایبند مانده است و در کنار آن به بازار رنجی بین 62 تا 66 دلار اهمیت میدهد که این بازار رنج مورد تایید RSI نیز میباشد. به همین دلیل بازهم قیمت موفق به شکست حمایت با اهمیت 62 دلاری نشد و در آخرین ساعات هفته گذشته مجددا در مسیر رشد قرار گرفت و  به سمت سقف کانال کوتاه مدت حرکت کرد و کمی قبل از سقف کانال در 64 دلار به کار خود پایان داد. بنابراین مجددا حمایت 62 دلار را در مقیاس روزانه با اهمیت میدانیم و اگر به هر دلیلی از دست برود، نگرانی نفتی که طی هفته های گذشته مطرح شد تشدید خواهد شد. از طرفی قیمت برای صعودی شدن همچنان نیاز به عبور از 66 و 67 دلار خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

نمودار قیمت روزانه نفت برنت

 یادآوری: در بررسی هفته های قبل، اظهار نگرانی از عدم دستیابی قیمت به رکورد 71 و 72 دلار داشتیم، بطوری که عنوان شد اگر قبل از تحقق قیمتهای مذکور ، شاهد افت قیمت بسته به زیر 65 و مهمتر از آن به زیر 62 دلار باشیم، احتمال افت شدید قیمت به زیر 40 دلار تقویت خواهد شد. (بنابراین همچنان نگرانی فوق باقی است و رصد قیمت نفت در هفته های بعد مورد توجه است.)

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *