شاخص کل بورس تهران و مقاومتهای سر راه
عبور از مقاومتهای شاخص

چشم انداز شاخص کل بورس تهران

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی، ضمن اشاره مجدد به مقاومتهای 65300 تا 65500 واحد، انتظار نوسانات منفی داشتیم، که این اتفاق افتاد و همچنین تاکید شد تا زمانیکه مقدار شاخص به کمتر از 63700 واحد نرسد، میتوان به تداوم رشد شاخص امید داشت و در رویکردی میان مدت عبور از مقاومتهای مذکور را محتمل دیدیم.

اما اکنون …  مقدار شاخص کل بورس تهران باری دیگر به مقاومتهای 65300 تا 65500 واحد احترام گذاشت و علی الرغم تلاشهای مکرر برای عبور از این محدوده، نهایتا ناکام ماند، این در حالی است که کندل روز چهارشنبه گذشته، کندل فروشندگی بود و در واقع میتوانیم باری دیگر منتظر واکنش منفی به مقاومتهای مذکور داشته باشیم. این درحالی است که هیستوگرام مکدی خبر از افت قدرت خریدار دارد.

تحلیل تکنیکال بورس تهران

نمودار شاخص کل بورس تهران

بنابراین رفتار روزهای ابتدای هفته آینده بسیار با اهمیت خواهد بود، بطوری که ناکامی در عبور از مقاومتهای 65300 و 65500 واحد، میتواند نوسانات منفی ایجاد کند که در مسیر افت احتمالی شاخص بورس تهران، حمایتهای 64200 و 63700 واحد از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا چنانچه به هر دلیلی مقدار شاخص به کمتر از 64200 واحد برسد، رشد مجدد  با چالش روبرو میشود و احتیاج به صرف زمان خواهد داشت. در هر صورت همچنان مهمترین حمایت شاخص در 63700 قرار دارد و مادامی که محفوظ بماند، انتظار رشد پایدار در شاخص وجود دارد.

لازم به ذکر است که عبور از مقاومتهای مذکور راه صعود را بسیار هموار خواهد کرد و هدف اولیه 68 هزار واحدی را به انتظار خواهیم نشست.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

4 دیدگاه

  1. الهه فلاحی گفت:

    با عرض سلام خدمت شما قرار بود سیگنال های خرید را معرفی کنیدولی متاسفانه خبری نشد
    من قصد خرید سهام هایی از گروه خودرویی و بانکی و حمل و نقلی دارم و با توجه به اینکه همه لیدر های این گروه مقاومت های مهمشون را شکستند مثلا حکشتی مقاومت 525 را شکست و مثلا وبصادر رسید به 100 و یا مثلا خاور رفت بالای 90 و…………
    هم اکنون من نمی دانم چه کار کنم بخرم یا نخرم ؟لطفا نظر خود را اعلام کنید
    باتشکر

  2. حمید گفت:

    سلام اقای محمدپور همان طور که درنوشته های شما توصیه شده بود من هنوز خریدی انجام ندادم و با توجه به صعودی که به صورت هیجانی امروز انجام شد تصمیم گیری را برای من سخت کرده است.لطفا راهنمایی کنید برای کسانی که هنوز نقد هستند و خریدی نکردند چیست ؟لطفا ما رافراموش نکنید
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *