بررسی قیمت نفت برنت
بررسی فلزات اساسی

چشم انداز نفت برنت – تحلیل تکنیکال نفت برنت

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی و یکماه پیش به برخورد  قیمت نفت برنت به محدوده حمایتی 54$ اشاره شد، گفته شد مادامی که قیمت بالای 56$ بازگشت نکند، احتمال شکست این محدوده و افت تا سطح 50 و 51 دلار را انتظار داریم. در نهایت قیمت ضمن محفوظ نگاه داشتن حمایت 54$ بالاخره توانست رکوردهای بالای 56 دلار را ثبت نماید و تا 59 دلار نیز رشد نماید.

تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت

اما اکنون …

در پایان معاملات هفته گذشته قیمت پشت باند مقاومتی 59 تا 60 دلار به کار خود پایان داد. این در حالی است که در نمودار روزانه مقاومت های مذکور مورد تایید RSI هستند، و از طرفی مکدی وضعیت رنجی به خود گرفته است. لذا از آنجا که قیمت طی دو هفته گذشته بین 55 تا 60 دلار نوسان داشته، مادامی که یکی از این دو سطح شکسته نشود، مسیر بعدی قیمت بلاتکلیف خواهد ماند.

از منظر تکنیکلی مادامی که اسیلاتور RSI بین خطوط سبز و قرمز (در تصویر زیر) قرار دارد، هیچ سیگنال مشخصی نخواهیم داشت و برنت برای رشد قیمت باید بتواند خط قرمز رنگ را به بالا بشکند و درصورتیکه حمایت سبز رنگ شکسته شود، قیمت نفت برنت در مسیر نزولی قیمت قرار میگیرد.

نفت برنت

بطور خلاصه وضعیت فعلی قیمت نفت برنت فالو (دنبال کننده و بدون سیگنال) است و برای مشخص شدن مسیر بعدی بایستی منتظر شکست یکی از قیمتهای 55 و یا 60 دلار باشیم.

آخرین تحلیل های قیمت نفت

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *