نفت برنت حمایت 62 دلار را حفظ کرد
قیمت نفت برنت پشت مقاومت 67 دلار

گریزی به شاخص بالتیک و صنعت سنگ آهن

تاثیر شاخص بالتیک بر صنعت سنگ آهن

شاخص بالتیک (BDI) چیست؟ 

Baltic Dry Index  و به اختصار : ( BDI) نرخ انتقال محموله‌های فله خشک (عمدتاً مواد خام صنعتی مثل سنگ آهن) به وسیله کشتی‌های باربری را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، میزان تقاضای ظرفیت حمل و نقل به وسیله کشتی را در مقابل عرضه کشتی‌های باربری محموله‌های خشک اندازه‌گیری می‌کند.

بررسی و تحلیل مجدد شاخص بالتیک و صنعت سنگ آهن

 حتما بیاد دارید که در بررسی های قبلی به حمایت از دست رفته 640 واحد در این شاخص اشاره شد و تاکید شد که ناتوانی رشد مقدار این شاخص به بالای 640 به معنای تداوم رکود در صنایع جهانی بخصوص صنعت فولاد و سنگ آهن میباشد. لذا در حال حاضر و پس از گذشت چند ماه، هنوز شاخص بالتیک موفق به پس گرفتن رکورد 640 واحد نشده است. بنابراین در رویکردی کوتاه مدت همچنان تداوم رکورد در صنایع فولاد و مخصوصا” سنگ آهنی مورد انتظار است. اما آنچه جلب توجه میکند ثابت ماندن مقدار این شاخص در طی 4 هفته گذشته میباشد. لذا مادامی که مقدار این شاخص به کمتر از 560 واحد نرود میتوان انتظار داشت که گذر زمان به نفع بازگشت رونق به این صنایع تمام شود، بطوری ممکن است طی هفته های آینده شاهد ثبت رکوردهای بالای 640 واحد باشیم.

با توجه به آنچه گفته شد، طی هفته های پیش رو توجهی خاص به این صنعت در بازار بورس نیز خواهیم داشت و چنانچه سیگنالهای مثبتی دریافت شود، میتواند قابل اعتماد باشد.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *