الگوهای هارمونیک قیمت و زمان
کلاس آموزش الگوهای هارمونیک قیمت و زمان
بسته کامل آموزش بورس در مشهد
بسته کامل آموزش بورس در مشهد

کلاس آموزش مدیریت ریسک و سرمایه برای بورس در مشهد

سطح: حرفه‌ای


مختصری درباره دوره آموزش مدیریت ریسک و سرمایه


بنا به گفته همه بزرگان بازارهای مالی اصول مدیریت ریسک و سرمایه یکی از پایه‌های موفقیت در بازار است. بطوریکه یکی از مهمترین دانش‌ها و مهارت‌های لازم برای دوام در بازار سرمایه و کسب سود مستمر و معقول، دانش مدیریت ریسک و سرمایه است. که پیش از این به روش‌های سنتی و غیر پویا توسط فعالان بازار بکار گرفته می‌شد. و اکنون با همت و تلاش موج برتر، سیستم مدیریت ریسک و سرمایه بر اساس شرایط بازار ایران و به گونه‌ای طراحی شده که برای همگان به صورت سیستماتیک و ساده قابل استفاده باشد. این دوره برای اولین بار در ایران به شکلی 100 درصد کاربردی و موثر ارائه می‌شود.

مشخصات دوره

کلاس آموزش حضوری در مشهد

در این دوره با تکیه بر روانشناسی معامله گر و ایجاد انضباط معاملاتی، به بالاترین سطح توانایی در انجام معاملات دست پیدا می کنید.

مخاطبین دوره آموزش مدیریت ریسک و سرمایه


دوره آموزش مدیریت ریسک و سرمایه در بورس تهران به مباحث تحلیلی وابستگی ندارد. لذا تمامی افرادی که معاملات بورس و فارکس را تجربه نموده‌اند، می‌توانند این دوره را شرکت نمایند. چه آنهایی که با روش‌های تحلیل تکنیکال و یا بنیادی آشنا هستند و چه افرادی که با این روش‌های تحلیلی آشنا نیستند.
اما افرادی که تاکنون معاملات بورسی و یا فارکس را تجربه نکرده‌اند، این دوره برای آنها مناسب نیست و درواقع درک خوبی از مباحث دوره آموزش مدیریت ریسک و سرمایه نخواهند داشت. درنتیجه پیشنهاد می‌شود قبل از شرکت در کلاس آموزش مدیریت ریسک و سرمایه حتما معامله در بازار را تجربه کرده باشید. چراکه درک مطالب برای افرادی که درحال انجام معامله هستند، بسیار عمیق‌تر خواهد بود.

سرفصل مطالب


  • انواع ریسک در بازار سهام و روش‌های مقابله با آن
  • تعیین حدضرر و قوانین مربوط به آن
  • اصول افزایش و کاهش حجم معامله
  • جداول ROR و احتمال ورشکستگی
  • جدول Draw down و اهمیت آن در مدیریت ریسک
  • ریوارد به ریسک و کاربرد آن در مجوز ورود به معامله
  • نحوه ارزیابی دقیق عملکرد معاملاتی در یک دوره
  • افزایش تسلط بر معاملات و ارتقاء سطح روانی معامله‌گر
  • نحوه محاسبه حجم صحیح معامله
  • کارگاه آموزشی شامل:
    - نحوه ترسیم منحنی رشد در بازار سرمایه
    - نحوه تعیین سایز معامله با نرم افزار مدیریت حجم موج برتر
    - چگونگی ثبت معاملات و آنالیز مداوم معاملات

سیستم مدیریت ریسک و سرمایه چگونه کار می کند؟


این سیستم ابتدا عملکرد معاملاتی فرد معامله‌گر را بررسی می‌کند. اطلاعات مهمی از عملکرد معاملاتی استخراج می‌شود. بدین ترتیب میزان توانایی و مهارت‌های معامله‌گر معلوم می‌گردد. همچنین سیستم تحلیلی که معامله‌گر بر اساس آن سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت می‌کند مورد سنجش قرار می‌گیرد. هر فرد با آنالیز معاملات شخصی خود، قادر است کیفیت استراتژی معاملاتی و عملکرد معامله‌گری خود را ارزیابی نماید. حال با توجه به نتایج بدست آمده میزان ریسک مجاز محاسبه می‌شود. و در انتها حجم معامله برای هر معامله مستقل از معاملات دیگر محاسبه خواهد شد.
این سیستم قادر است اجازه ورود به معامله را بررسی نماید. و در صورتی که معامله مورد نظر، خارج از اصول از پیش تعیین شده باشد، اجازه ورود به معامله را سلب می‌نماید. همچنین روش‌های درست و اصولی افزایش و یا کاهش حجم معاملات را برنامه‌ریزی می‌کند. در ادامه برای استفاده از لوریج (اعتبار و یا وام) نیز اصولی دارد. این اصول باعث می‌شود معامله‌گر از روی احساسات تصمیم اشتباهی در استفاده از اعتبارات و وام‌ها نگیرد.
در نهایت معامله‌گر بر اساس میزان سرمایه خود و مبتنی بر واقعیت بازار، پلان رشد مورد انتظار خود را طراحی می‌نماید و می‌تواند منحنی رشد واقعی خود را با پلان مذکور مقایسه نماید.
بنابراین سیستم مدیریت ریسک و سرمایه کاملا مبتنی بر عملکرد واقعی معامله‌گر طراحی شده و توانایی و روحیات وی را در نظر می‌گیرد. سپس بصورت کاملا علمی و اصولی، میزان سرمایه درگیر در معاملات را کنترل و مدیریت می‌نماید. در طراحی سیستم سعی شده معامله‌گر با این سیستم دوست شود و آن را مبنای معاملات خود قرار دهد. که بطور محسوسی پس از گذشت چند ماه متوجه رشد روزافزون توان معامله‌گری خود شده و با جدیت بیشتر روش صحیح معاملات را دنبال می‌کند.

با رعایت اصول ساده مدیریت ریسک و سرمایه توسط معامله‌گر، او تنها باید وقت و انرژی خود را صرف ارتقاء استراتژی تحلیلی و مهارت‌های معاملاتی نماید. بدینوسیله در فضایی کم استرس و کاملا آگاهانه قادر خواهد بود بطور مستمر در بازار سرمایه فعالیت نماید و مطابق نقشه‌ای درست و اصولی اهداف اقتصادی خود را دنبال نماید.

نحوه ثبت نام


سوالی دارید؟

پاسخگوی سوالات شما هستیم!

سوال های متداول

1آیا امکان ثبت نام حضوری در محل آموزشگاه وجود دارد؟
بله - با تکمیل فرمی که در همین قسمت قرار دارد، درخواست "ثبت نام حضوری" خود را برای ما ارسال کنید. با تکمیل این فرم صندلی شما رزرو خواهد شد و قبل از شروع کلاس ضمن پرداخت نقدی شهریه، ثبت نام خود را انجام خواهید داد.
همچنین می توانید برای رزرو صندلی خود، از طریق شماره تماس های اعلام شده با ما تماس بگیرید.
لازم به ذکر است، درصورت تکمیل ظرفیت، اولویت با افرادی است که از طریق پرداخت آنلاین ثبت نام نموده اند.
2آیا این کلاس بصورت خصوصی هم برگزار می‌شود؟
خیر - این دوره آموزشی فقط بصورت کلاس‌های عمومی برگزار می‌شود. لذا توصیه می‌کنیم برای رزرو صندلی حتما ثبت نام خود را انجام دهید.
لازم به ذکر است که وقتی ثبت نام نمائید، چند روز قبل از برگزاری کلاس، به منظور یادآوری با شما تماس خواهیم گرفت.
3چگونه از تاریخ برگزاری دوره های بعدی مطلع شوم؟
فقط کافی است مشخصات خود را در فرم این قسمت تکمیل نمائید و درخواست "اطلاع از زمان دوره بعدی" را انتخاب نمائید.
عنوان این دوره "مدیریت ریسک و سرمایه" (سطح تکمیلی) است.