شاخص کل بورس تهران و ابهامات پیش رو
شاخص کل بورس تهران و چالشهای صعود؟

شاخص بورس تهران و بازاری پایدار

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی، تاکید به وضعیت هیستوگرام مکدی در تایم روزانه داشتیم، بطوری که اگر در ابتدای هفته فاز منفی بخود بگیرد، زمانبر شدن اصلاح قیمت را متصور بودیم، که همینطور هم شد و شاهد تداوم اصلاح قیمت در طی هفته گذشته بودیم.

اما اکنون …  در تایم هفتگی، نمودار شاخص پس از شکست حمایت 67600 واحد روانه حمایتهای بعدی شد و همانطور که در تحلیل قبلی هم اشاره شد، این افت در نمودار هفتگی میتواند پولبک در Rsi باشد. لذا چنانچه هفته پیش رو با رشد شاخص روبرو باشیم، این احتمال تقویت خواهد شد و به نوعی پولبک در Rsi تایید میگردد. این در حالی است وضعیت شاخص نقدینگی (MFI) نیز در شرایط خوبی قرار دارد. اما همچنان مهمترین تهدید برای نمودار هفتگی منفی بودن فاز مکدی لاین است. لذا برای بررسی دقیق تر به بررسی تایم روزانه نیز میپردازیم.

نمودار شاخص بورس تهران

در تایم روزانه  نمودار به نزدیکی خط میانه کانال نزولی رسیده است که محدوده حمایتی 66000 واحد را نشانه گرفته. این در حالی است که یکی از حمایتهای RSI نیز از دست رفته. همچنین با توجه به عمیق بودن افت هیستوگرام مکدی، هنوز زمان ورود مجدد به بازار نیست و انتظار داریم بازار شرایط پایدار و رنجی را سپری کند، بطوری که افت شاخص به زیر 65500 و رشد به بالای 68500 را متصور نیستیم.

نمودار شاخص بورس تهران

لازم به تاکید است که حمایت 65500 واحد از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا به هر دلیلی این حمایت از دست برود. بایستی برای ورود مجدد به بازار دلایلی بسیار قانع کننده ای پیدا کنیم، بدین معنی که خارج از بازار خواهیم ماند تا سیگنال مناسبی صادر گردد. اما مادامی که این حمایت محفوظ بماند، توصیه به نوسان گیری خواهیم داشت که بدیهی است بستگی به گروه و شرایط نموداری آن گروه یا صنعت خواهد داشت.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاه ها بسته شده است