شاخص کل بورس تهران و چالشهای صعود؟
تحلیل تکنیکال شاخص کل و مقاومت شاخص

آیا افت شاخص تمام شد؟

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی، برای سومین هفته متوالی تاکید بر نقد ماندن در بازار را داشتیم و همچنان شرایط را برای رشد پایدار و میان مدت نامناسب دیدیم. از طرفی به حمایت 63700 واحد اشاره شد که اگر قرار به بازگشت نمودار باشد ، این حمایت میتواند نقشی موثر و کلیدی داشته باشد.

اما اکنون …

در ابتدای هفته گذشته شاهد شکسته شدن حمایت 63700 واحد بودیم و این موضوع همزمان شد با از دست رفتن حمایت در RSI و سپس از اواسط هفته موج مثبت کوتاهی شکل گرفت که در نهایت پشت مقاومت 63700 واحدی خود سنگر گرفت. لذا در نگاه اول این رشد اخیر میتواند پولبک به حمایت از دست رفته باشد ، که اگر این فرض درست باشد، بزودی شاهد افت بیشتر شاخص نیز خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

بنابرآنچه گفته شد، مادامی که مقدار شاخص رکوردهای بالای 63700 واحد را ثبت نکند، همچنان بر ادامه دار بودن روند نزولی تاکید خواهیم داشت. لذا رشد مقدار شاخص به بالای 63700 واحد میتواند اولین نشانه نچندان مهمی برای صعودی شدن شاخص باشد. بنابراین اگر این اتفاق افتاد میتوانیم با حجم پایین وارد معامله خرید شویم. در غیر اینصورت افت فرسایشی شاخص را انتظار خواهیم داشت و این موضوع فرصتهای کوتاه و دشوار نوسانان گیری را میتواند فراهم سازد که البته نقد ماندن استراتژی مناسبتری خواهد بود.

خلاصه مطلب: در حالی که انتظار رشد شاخص کمی دور از ذهن است، اما درصورتیکه رکوردهای بالای 63700 واحد ثبت شود، خرید کم حجم در دستور کار قرار خواهد گرفت، در غیر اینصورت با فرض اینکه افت شاخص فرسایشی (نوسانی با برآیند منفی) خواهد بود و نقد بودن بهتر است، میتوانیم نوسان گیری های کوتاه و کم حجم را در برنامه خود قرار دهیم.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *