آیا افت شاخص تمام شد؟
ناکامی شاخص کل در عبور از مقاومت

تحلیل تکنیکال شاخص کل و مقاومت شاخص

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی، به مقاومت 63700 واحد شاخص اشاره کردیم و عنوان شد که اگر شاخص بتواند رکوردهای بالاتر از 63700 واحد را ثبت کند٬ اولین نشانه نچندان مهم رشد پیدا شده و میتوانیم پس از ۴ هفته نقد ماندن٬ اقدام به خرید کم حجم نماییم٬ در غیر اینصورت افت فرسایشی شاخص ادامه دارد.

اما اکنون …  در هفته گذشته شاخص با رشد بسیار مختصری به رکورد 63703 واحد رسید و این در حالی است که RSI نیز به بالای حمایت از دست رفته بازگشت و از طرفی هیستوگرام مکدی نیز فاز مثبتی دریافت کرد. لذا احتمال رشد شاخص تا 64000 و 64۴00 واحد تقویت شده.

اما همچنان پارامترهای رشد قدرتمند در اسیلاتورها دیده نمی شود٬ لذا  احتمال شکل گیری نوسانات مثبت و منفی تند و هیجانی در شاخص وجود دارد.

 تحلیل تکنیکال بورس

بنابرآنچه گفته شد، مادامی که مقدار شاخص رکوردهای بالای 63700 واحد را ثبت نکند، هیچ نشانه ای از رشد نخواهیم داشت٬ این در حالی است که حجم معاملات کاهش محسوسی را تجربه کرده و همانطور که در تحلیل های قبلی عنوان شد٬ مادامی که حجم معاملات کمتر از 620 میلیون سهم در روز است٬ نوسانات مثبت بازار مختصر خواهد بود و فرصتهای کوتاه نوسان گیری را ایجاد میکند.

خلاصه مطلب: در حالی که همچنان نقد بودن استراتژی مناسبتری است٬ چنانچه شاهد رشد شاخص به بالای ۶۳۷۰۰ واحد بودیم میتوانیم اقدام به خرید بسیار کم حجمی داشته باشیم. از طرفی حتما به حجم معاملات بازار توجهی خاص خواهیم داشت و اولین نشانه های مثبت را در حجم معاملات بالای 620 میلیون سهم در روز دنبال خواهیم کرد.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

3 دیدگاه

  1. شهین کریمی گفت:

    متشکرم استاد نام کاربری shahin

  2. شهین کریمی گفت:

    با سلام خدمت استاد گرامی و تشکر فراوان ازشما بزرگوار .استاد من ثبت نام کردم اما موقع ورود پیام می اید که رمز یا ایمیل شما اشتباه است ممنون می شم راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *