شاخص کل بورس تهران و احتمال تشدید نزول
شاخص کل بورس تهران و مقاومتهای سر راه

شاخص کل و مقاومتهای پیش رو

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

آنچه گذشت … در تحلیل قبلی، به از دست رفت حمایت RSI اشاره شد و در کنار آن به بررسی تایم ماهانه اشاره شد و گفتیم که اگر مقدار شاخص به بالای 63000 واحد بازگشت نکند میتواند شرایط تشدید نزول را فراهم کند. اما در هفته گذشته مقدار شاخص با رشد خوبی روبرو شد و موفق شد مقادیر بالای 63 هزار واحد را ثبت کند و همانطور که در تحلیل قبلی اشاره شد، این اولین سیگنال مثبت بعد از 10 هفته میباشد.

اما اکنون …  شاخص کل در حالی حمایتهای 62500 و 63000 واحد را پس گرفت که همزمان حمایتهای مهمی را در RSI نیز به دست آورد و نهایتا در نزدیکی مقاومت 4 هفته گذشته به کار خود پایان داد. لذا باری دیگر مقاومت 63700 واحد را در پیش رو دارد و این در حالی است که این مقاومت در خط میانه کانال نزولی قرارگرفته. بنابراین به محدوده ای از تراکم مقاومتها روبرو هستیم که این موضوع معاملات روزهای ابتدای هفته را بسیار با اهمیت میکند، بطوری که عبور از این مقاومت برای تداوم رشد شاخص کل بسیار با اهمیت خواهد بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

نمودار شاخص کل بورس تهران

 

از طرفی حتما بیاد دارید که در تحلیل های قبلی چندین بار به نقش حجم معاملات نیز اشاره داشتیم، لذا در طی روزهای پایانی هفته گذشته نیز شاهد افزایش حجم معاملات بودیم که این نیز میتواند نشانه مثبتی باشد.

با توجه به آنچه گفته شد، اولین سیگنال مثبت با عبور از 63 هزار واحد بدست آمد، اما برای تداوم صعود عبور از 63700 واحد مهم است که در اینصورت مقاومت مهم بعدی در 65300 تا 65500 واحد قرار دارد که پیش از آن در 64400 نیز مقاومت قابل تاملی نیز دیده میشود.

خلاصه مطلب: سیگنال اولیه رشد شاخص (البته در کوتاه مدت) دریافت شده و از اینجا به بعد پس از 9 هفته از زمانی که نقد ماندن را توصیه کردیم، میتوانیم با دریافت سیگنال های خرید در سهام بازار بورس اقدام به خرید نمائیم و لازم به تاکید است که مادامی که سیگنال رشد موثقی در سهم مورد نظرتان دیده نشده، از خرید آن پرهیز کنید. همچنین با توجه به اینکه سیگنال فعلی از کیفیت بالایی برخوردار نیست، تعیین و رعایت حدضرر در هنگام خرید را فراموش نکنید.

حسین محمدپور
حسین محمدپور
تحلیل گر و مدرس تحلیل تکنیکال هستم و برای تحلیل سهام و معاملات از استراتژی MRM استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *